Nöroloji Uzmanlık Eğitimi Matrisi
Konu |
Yıl |
Teorik Eğitici |
Pratik Eğitici |
Teorik Yetkinlik Kazanımları (YK) |
Pratik Yetkinlik Kazanımları (YK) |
Öğrenme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemi |
Öğrenim Kazanımı |
Fonksiyonel Nöroanatomi |
1 |
Dr. Murat Gönen |
Servis sorumlusu öğretim üyesi |
YK1, YK2, YK5 |
YK5, YK8 |
Anlatım, Olgu tartışması, Hasta başı vizit |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Öğrenci nöroanatomik yapıları tanır, lezyon lokalizasyonuna katkı sağlar. |
Semiyoloji |
1 |
Dr. Caner Feyzi Demir |
Kıdemli uzmanlık öğrencisi ve öğretim üyesi |
YK5, YK8, YK15 |
YK8, YK15 |
Anlatım, Simülasyon, Problem çözme |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Semptomları sistemli analiz eder. |
Nörolojik Muayene Yorumu |
1 |
Dr. İrem Taşcı |
Servis sorumlusu öğretim üyesi |
YK5, YK8, YK9 |
YK5, YK8 |
Hasta başı vizit, Simülasyon |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Nörolojik muayene yapar ve yorumlar. |
Serebrovasküler Hastalıklar |
1 |
Dr. Emrah Aytaç |
Dr. Emrah Aytaç |
YK3, YK6, YK9 |
YK6, YK9 |
Olgu sunumu, Vizit |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
İnme hastasını tanır ve yönetir. |
Koma |
1 |
Dr. Ferhat Balgetir |
Dr. İrem Taşcı |
YK3, YK5, YK9 |
YK6, YK9 |
Hasta başı visit, Olgu sunumu, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Komalı hastaya yaklaşımı uygular. |
Status Epileptikus |
1 |
Dr. İrem Taşcı |
Dr. Murat Gönen |
YK3, YK6, YK9 |
YK3, YK6 |
Seminer, hasta başı visit, olgu tartışması |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Durumu acil tanır ve tedavi eder. |
Ensefalit |
1 |
Dr. Caner Feyzi Demir |
Dr. Ferhat Balgetir |
YK3, YK4, YK6 |
YK6, YK9 |
Olgu tartışması, makale tarama, seminer, hasta başı visit, |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Enfeksiyöz nörolojik tablolarda yaklaşım geliştirir. |
Miyastenik Kriz |
1 |
Dr. Murat Gönen |
Dr. Ferhat Balgetir |
YK3, YK6, YK10 |
YK6, YK10 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Kriz yönetimi yapabilir. |
Guillain-Barre Sendromu |
1 |
Dr. Ferhat Balgetir |
Dr. İrem Taşcı |
YK2, YK6, YK10 |
YK6, YK10 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Akut nöropatilerde tanı ve tedavi bilir. |
Nörolojik Yoğun Bakım |
1 |
Dr. Emrah Aytaç |
Dr. Emrah Aytaç |
YK3, YK6, YK10 |
YK6, YK10 |
Yoğun bakım viziti, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Kritik hastaların takibini yapar. |
Baş Ağrısı |
2 |
Dr. Ferhat Balgetir |
Poliklinik sorumlusu öğretim üyesi |
YK2, YK6, YK8 |
YK8, YK15 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Baş ağrısı sınıflaması yapar. |
Baş Dönmesi |
2 |
Dr. Caner Feyzi Demir |
Radyoloji rotasyon öğretim üyesi |
YK2, YK6, YK9 |
YK9, YK15 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, seminer, manevra uygulama |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Vertigo nedenlerini ayırt eder. |
Epilepsi |
2 |
Dr. İrem Taşcı |
Dr. Caner Feyzi Demir |
YK2, YK6, YK9 |
YK9, YK10 |
EEG analizi, hasta viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Nöbet tiplerini tanır. |
Periferik Sinir Hastalıkları |
2 |
Dr. İrem Taşcı |
Dr. Murat Gönen |
YK2, YK6, YK9 |
YK9, YK7 |
EMG analizi, hasta viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Sinir sistemi hastalıklarını analiz eder. |
Nöromusküler Kavşak Hastalıkları |
2 |
Dr. Ferhat Balgetir |
Konsültan öğretim üyesi |
YK2, YK6 |
YK6, YK10 |
EMG analizi, hasta viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Miyasteni gibi durumlarda yaklaşım uygular. |
Kas Hastalıkları |
3 |
Dr. Ferhat Balgetir |
Tez danışmanı |
YK2, YK6, YK7 |
YK7, YK17 |
EMG analizi, hasta viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Kas hastalıklarının tanısı ve takibini bilir. |
EEG |
3 |
Dr. İrem Taşcı |
Dr. İrem Taşcı |
YK6, YK7, YK9 |
YK7, YK9 |
Trase inceleme |
Laboratuvar sorumlusunun teorik ve pratik yetkinliği değerlendirdiği kanaati |
EEG'yi teknik ve klinik olarak analiz eder, benign ve patolojik varyantaları ayırteder. |
EMG ve UP |
3 |
Dr. Murat Gönen |
Dr. Murat Gönen |
YK6, YK7, YK9 |
YK7, YK9 |
EMG tekniklerini uygulama |
Laboratuvar sorumlusunun teorik ve pratik yetkinliği değerlendirdiği kanaati |
İleti incelemesi, iğne EMG ve uyarılmış potansiyeller gibi EMG tekniklerini uygular ve sonuçlarını yorumlar. |
Hareket Bozuklukları |
3 |
Dr. Murat Gönen |
Dr. Ferhat Balgetir |
YK2, YK6, YK9 |
YK6, YK9 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer, botulinum toksin uygulaması |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Parkinsonizm ve distonilerde tedavi planlar. |
Kognitif Bozukluklar |
3 |
Dr. Murat Gönen |
Dr. Caner Feyzi Demir |
YK2, YK6, YK9 |
YK6, YK9 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer, kognitif foksiyon değerlendirmetestlerinin uygulamaları |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Bilişsel değerlendirme yapar. |
Nörooftalmoloji |
4 |
Dr. Murat Gönen |
Dr. Murat Gönen |
YK2, YK6, YK9 |
YK9 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer, göz dibi ve görme alanı eğitimi |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Görme yolları hastalıklarını ayırt eder. |
Nörootoloji |
4 |
Dr. Caner Feyzi Demir |
Dr. Caner Feyzi Demir |
YK2, YK6, YK9 |
YK9 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer, |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Denge sistem hastalıklarını tanımlar. |
Sistemik Hastalıkların Nörolojik Tutulumları |
4 |
Dr. Emrah Aytaç |
Tez danışmanı |
YK4, YK6, YK10 |
YK7, YK11 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer, |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Sistemik hastalıkların nörolojik etkilerini yorumlar. |
Uyku Bozuklukları |
5 |
Uyku laboratuvarı öğretim üyesi |
Uyku laboratuvarı öğretim üyesi |
YK2, YK6, YK7 |
YK7, YK9 |
Olgu tartışması, makale tarama, seminer, polisomnografi değerlendirme |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Uyku hastalıklarını tanır ve değerlendirir. |
Nörolojik Nadir Hastalıklar |
5 |
Dr. Emrah Aytaç |
Tez danışmanı |
YK2, YK6, YK7 |
YK7, YK17 |
Hasta başı viziti, olgu tartışması, makale tarama, seminer |
6 ayda bir yapılan yazılı veya sözlü sınavlar |
Nadir hastalıklarda tanı koyar. |
Literatür Tarama ve Makale Yazımı |
5 |
Danışman hoca ve tez danışmanı |
Danışman hoca ve tez danışmanı |
YK7, YK11, YK17 |
YK11, YK17 |
Etik kurul başvurusu, literatür tarama, hipotez oluşturma, konunun belirlenmesi, material toplama ve verilerin çalışılıp analiz edilmesi, makalenin yazılması |
Tezden üretilen yayın ve tez dışı yayınlanan makale sayısı |
Bilimsel yayın yapabilir. |
TUKMOS tarafından tanımlanan 7 temel yetkinlik alanında Fırat Üniversitesi Nöroloji AD. tarafından belirlenen yetkinlik kazanımları (YK) aşağıda tanımlanmıştır:
YK1. Santral sinir sistemi (SSS), periferik sinir sistemi (PSS) ve nöromuskuler kavşak (NMK) ve muskuler sistemlerin normal yapı ve fonksiyonlarını öğrenmek ve eş, alt kıdemlerine edindiği bilgiyi aktarmak,
YK2. SSS, PSS, NMK ve musküler sistem hastalıkları hakkında bilgi sahibi olmak ve eş, alt kıdemlerine edindiği bilgiyi aktarmak,
YK3. Yaşamı tehdit eden tıbbi aciller hakkında teorik ve pratik bilgi sahibi olup tıbbi acilleri yönetebilme yeteneği kazanmak,
YK4. Nörolojik hastalıkların etiyolojik nedenleri ve risk faktörleri hakkında bilgi sahibi olmak,
YK5. Nörolojik muayene ile ilgili teorik ve pratik bilgi sahibi olmak, eksiksiz nörolojik muayene yaparak bulguları yorumlayabilmek ve eş, alt kıdemlerine edindiği bilgiyi aktarmak,
YK6. Nörolojik hastalıkların tanı, tedavi ve rehabilitasyonu gibi tüm yönetim basamakları hakkında bilgi sahibi olmak,
YK7. Bilimsel araştırmaları planlama ve/veya katılım sağlama ve güncel bilgileri takip etmektir.
YK8. Uzmanlık öğrencilerinin hastaları doğru bir şekilde değerlendirmesini, hasta ve yakınları ile görüşme becerisi kazanıp doğru kayıt tutması (anamnez ),
YK9. Eldeki bulgular ışığında doğru tanıyı koyarak, ayırıcı tanıları yaparak uygun tedavi planlarını oluşturmasını ve hasta bakımını etkili bir şekilde yönetmesi, bu alanla ilgili uzmanlık öğrencilerinin hem klinik hem de girişimsel yetkinlikleri edinmeleri,
YK10. Gereklilik halinde diğer disiplinlerle koordinasyon halinde hasta takibi yapabilme ve yardımcı sağlık personeli ile uyum içinde çalışabilmektir.
YK11. Yönetici alanındaki yetkinlik, uzmanlık öğrencilerinin liderlik, organizasyon, kaynak yönetimi ve karar verme becerilerinin kazanılması
YK12. Yönetici olarak, bir sağlık profesyoneli ekibin başında olabilir, bu durumda kaynakları etkin bir şekilde yönetebilme ve hedeflere ulaşmak için stratejik planlama yapabilme yetkinliğini kazanması
YK13. Sağlık hizmeti sunumunda etkili bir şekilde çalışabilmek için ekip içinde işbirliği yapma, iletişim kurma ve uyum sağlama yeteneği kazanmaktır.
YK14. Hastaların yaşam tarzlarını yönlendirme, hastalıkları önleme ve toplum sağlığını artırma gibi konularda yeterlilik sağlanmasıdır.
YK15. Sağlık profesyonellerinin hasta, hasta yakınları ve diğer sağlık çalışanlarıyla etkili bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamaktır.
YK16. Sağlık hizmetlerinde etik prensiplere bağlı kalmak ve hasta haklarına saygı göstermek,
YK17. Uzmanlık öğrencilerinin etik değerlere ve sorumluluklarına bağlı kalması yeterliliğinin kazanılması,
YK18. Geçerli yasal düzenlemelere uygun biçimde, sorumluluğunu bilerek, hasta ve hekim haklarını gözeterek mesleğini uygulamasıdır.